Peringatan Ajer..


Rabu, 30 September 2009

BBQ With Family

Hari Sabtu, 26 September yang lepas family aku wat BBQ.. adik aku si Nunur tuh sibuk je ajak buat.. padahal siangnya tuh beraya keliling Kulai..letih la gak kan..tapi since adik lelaki aku si lalan tuh nak balik UiTM Shah Alam esok..aku layan jer la..Last time aku buat pun, Ana takde sama..Pagi2 Sabtu tuh dah gi beli ayam, ikan pari, ikan selar besar, sotong ngan udang.. sampai umah terus perap ayam tuh.. siang ikan, sotong ngan udang.. excited betul adik2 aku nak ber BBQ.. Pukul 9.00 malam baru Encik Tunang aku gi buat bara guna arang.. setiap kali wat BBQ, tak kira ar kat umah dia or umah aku..dia memang tugasnya mengadap api n memanggang..cian aku tgk dia..hehehhe...Kelako aku tgk si Hani, anak sedara aku yang comel..tak sabo2 nak makan udang..tak menyempat Pak Long dia nak bakarkan udang.. "nyum, nyum.. nyum,nyum", si Hani ni mintak kat AToknya..kupaskan udang.. hheheh cian Abah... Yang Ana pulak, tak pernah makan ikan Pari panggang nie.. dia kata sedap ker.. tak reti makan la konon.. bila dah siap panggang ikan pari tuh, sakan dia makan.. sedap gak ek pari bakar nie.. akakkakak..aku ngan en. tunang dok perli dia jer.. bleh dia habiskan sekor pari tu sorang2.. akakakakak..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan