Peringatan Ajer..


Khamis, 30 Julai 2009

Hani Yang Comel



Jam 6.30 petang semalam aku ajak anak sedara aku nie, si comel Hani round2 keliling kampung.. sememangnya ini rutin aku kalau dia balik kampung.. dia memang suka naik round2 ngan mak long dia..naik motor jer.. pantang nampak aku pegang kunci motor..cepat2 pakai kasut dia..pastu tepuk2 tangan mintak aku dukung,dudukkan dia kat bakul motor aku..hehehhe..comei betul dia.. aku beri dia pembelajaran secara tak langsung..mengenal alam sekitar.. sepanjang jalan aku akan menyebut.. apa yang ada di depan mata.. kerapkali dia akan bertanya aku soalan yang sama berulang kali.. aaa??aaa??aaa??aaa?? macam iklan 'burung apa?' tuh..

Sekarang dia dah pandai dan mengenal beberapa benda.. seperti air..kalau aku parking kat tepi sungai tuh..dia tau la yang mengalir tuh..air.. kalau terjumpa ayam.. dia tersengih tengok aku..sambil kata ayam.. sambil angguk2 kepala..bijak anak sedara aku nie..walaupun baru berusia 1 tahun 7 bulan..

Semalam aku kagum ngan dia.. bile aku round2 depan kampung aku tuh.. dia sebut roriii..rorii..sambil tunjuk jari dia kat lori berkepala hijau.. hhuhuuhu..seronok betul...aku betulkan sebutan dia..hani..lori.. lori..

Petang nie aku nak ajak dia round2 lagi..seronok..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan