Peringatan Ajer..


Rabu, 29 Julai 2009

Pesanan Jadi Pedoman..



Tanggal 26hb Julai 2009 (Ahad), Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Ayer Hitam telah selamat mengadakan Mesyuarat Perwakilannya.. Ia dirasmikan oleh YB Datuk Samsolbari bin Jamali, Ketua Penerangan UMNO Johor / Ketua UMNO Bahagian Ayer Hitam / Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Semarang. Awal pagi sebelum majlis perasmian berlangsung, hujan turun rintik-rintik..pada mulanya aku agak bimbang..ialah bimbang rakan-rakan seangkatan dengan ku ini lena diulit intan..alhamdulillah..hujan reda pada jam 8.00 pagi..sampai saja aku di dewan, aku lihat ramai yang telah menghadirkan diri..masing-masing berbaju putih, berkain batik rasmi puteri dan bertudung merah jambu..sweetttttt...

Dalam ucapan perasmiannya, YB Datuk amat berbangga dengan kehadiran puteri..lengkaplah UMNO dengan kehadiran sayap bongsunya yang telah wujud selama 8 tahun. YB Datuk berpesan kepada puteri agar menghayati perjuangan puteri dan UMNO itu sendiri..Aku rasa terharu dengan ucapannya yang menyatakan bahawa beliau faham dengan masalah yang dihadapi oleh Puteri..katanya umur puteri berada dalam kelompok umur yang paling produktif..produktif dari segi melahirkan, dari segi tenaga, dari segi masa dan sebagainya..Gunakannya dengan sebaik mungkin..Beliau tidak mahu melihat UMNO sebagai satu kelab sosial atau kelab eksklusif untuk menikmati kelebihan daripada orang lain.

Aku sesungguhnya insaf kerana aku sendiri tidak mahu melihat parti UMNO yang kusayang ini senasib dengan Dinosaur..pupus dan hanya tinggal nama..YB Datuk turut berpesan agar ahli-ahli Pergerakan Puteri sentiasa muhasabah diri. Nasib Negara dan Parti berada di tangan generasi muda kini. Beliau juga menyarankan agar puteri melaksanakan Out Reach Programmes.

Insyaallah, segala pesanan beliau akan kami laksanakan. Terima kasih YB Datuk..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan